Notos’un Ocak-Şubat 2021 84. sayısı çıktı

Notos Ocak-Şubat, 84. sayısında Türkçe Rap’e yöneliyor. 

notos öykü 84.sayı
Notos’un Ocak-Şubat 2021 84. sayısı çıktı
Sözlü kültür, müzik, edebiyat arasındaki etkileşimin son yirmi yıldaki en önemli verimi, Almanya ve ABD’deki hip hop ve rap kültürüyle köklenip gelişen ve kendine has bir müzik kültürü oluşturan Türkçe Rap oldu. Türkçe Rap’i şiirle bağları, müzikal özellikleri, söylem biçimleri, tarihi ve siyaseti üzerinden ele alan bu dosyada Begüm Kovulmaz, Tunç “Turbo” Dindaş, Deniz Durukan ve Ayşecan Aral’ın yazıları, Selin Çınar, Onur Aşkın, Turbo ve Seda Mit’in illüstrasyonları yer alıyor. Fuat, Çağrı Sinci, Kayra, Ağaçkakan, Da Poet ve Ethnique Punch “Şiirden Liriğe, Ozandan MC’ye: Türkçe Rap’in Sesleri” soruşturmasına yanıtlarıyla katkıda bulunuyor. 

Notos’un bu sayısında Yerçekimi, Fars, Baht Dönüşü ve Karaçam Ormanı’nda romanlarının yazarı Fatih Balkış ile romanları, okuma serüveni, yayıncılık dünyası ve son kitabı Monograflar üstüne bir söyleşi yer alıyor. Notos’un ikinci söyleşisi Edouard Roditi ve İstanbul Avangardı makalesiyle Roditi’nin Türkiye ve Avrupa edebiyatındaki eşsiz mirasını tekrar gündeme getiren Clifford Endres ile. 

Aganta bölümünde günümüz edebiyat dünyasına ve güncel kitaplara dair yazılarıyla Başak Bingöl Yüce, Alper Güngör, Deniz Gündoğan İbrişim, Senem Utku, Pınarnaz Eren, denemeleriyle Gökhan Yavuz Demir ve Oğuz Tecimen yer alıyor.

Bir Yazarın Seçtikleri bölümünde Ferruh Tunç okurların ve yazarların okumasını zorunlu gördüğü kitapları, Ahmet Tulgar ise en çok etkilendiği yazarı nedenleriyle birlikte Notos’a anlatıyor.

İlker Karakaş ve Burçin Tetik kısa sorulara kısa yanıtlarla kendi yazarlık serüvenlerini ve yayımlanan son kitaplarını anlatıyor.

Foto-Yazı bölümünde Bülent Çallı’nın fotoğrafını Judith Malika Liberman kısa bir masalla yorumluyor.

Notos’un bu sayısında öyküleriyle yer alan yazarlar: Felisberto Hernández, Mehmet Mümtaz Tuzcu, Roni Margulies, Demet Aksu, Cihan Çakan, Gamze Efe, Osman Gür, İbrahim Halil Çelik, Cem Alptekin, Gülay Gökçen.

Yorum Gönderme

0 Yorumlar